درست غذا بخوریم !
ساعت ۱٠:٥۳ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢٠ شهریور ۱۳٩۳ : توسط : مجید

به نام خدا

 

یکی از عادت های بد غذایی ما ایرانیان خوردن ناهار سنگین و حسابیه ! بطوری که اگه کسی یه روز ناهارش یک ساعت دیر بشه انگار یه واجبی رو فراموش کرده ! زمانی که تو خیابون تردد می کنیم موقع ظهر می بینیم که ساندویچی ها ، رستوران ها و فست فودها پر از مشتریه ! یعنی برای همه مهمه که ناهار خوبی بخورند .

البته در کنار این اهمیت ندادن به صبحانه و هول هولکی صبحانه  سرپایی خوردن رو هم باید بهش اضافه کرد !

بجز اونهایی که ژست روشنفکری یا ترس از چاقی دارند و شام سالاد ! می خورند بقیه علاوه بر ناهار سنگین ، شام هم چرب و چیلی میل می نمایند ! مثلاً طرف ناهار تو محل کارش قیمه پلو خورده شام هم می آد خونه کباب تابه ای میل می کنه !! کلاً کلکسیونی از عادات غلط غذایی که باعث شیوع کبد چرب ، چاقی و اضافه وزن و ناراحتی های عروق کرونر قلب شده می شه در هموطنان همیشه در صحنه ما موجوده !!

من از همه عزیزان و سروران گرامی خواهش می کنم اگه به سلامتی خودشون علاقه دارند این شیوه غلط رو هرچه سریعتر ترک بفرمایند و شیوه زندگی خودشون رو برای اینکه به بیماریهای قرن مبتلا نشوند هرچه سریعتر اصلاح بفرمایند ، من فکر می کنم اگه از مردم ما سونوگرافی کبد انجام بشه اکثریت کبد چرب خفیف داشته باشند که یکی از علل اصلی اش ناهار سنگین و زیاد خوردن فست فودهاست .

مهمترین وعده غذایی " صبحانه " ست ، حتماً سعی کنید برای صبحانه وقت بگذارید و صبحانه مفصلی بخورید که تو کاهش اشتهاتون موقع ناهار موثره ، البته عادت چای شیرین هم که حتماً باید تو چای شکر ریخته بشه هم خوب نیست ، استفاده از حلوا ارده یا محصولات کنجدی ، عسل ( بجای مربا ) ، شکلات صبحانه به مقدار معقول توصیه می شه اما پنیر رو سعی کنید آخر شبها بخورید یا اگه صبحانه می خورید با گردو باشه ، خلاصه برحسب ذائقه تون صبحانه مفصل و کاملی بخورید .

من نمی گم ناهار نخورید اما ناهار رو تا حد امکان ساده و سالم بخورید ، برنج ، ماکارونی ، پروتئین های زیاد ، نان و غذاهای چرب انتخاب های مناسبی برای ناهار نیستند .

پیشنهاد من برای ناهار استفاده از سوپها ، آشها ، عدسی ، لوبیا ، خوراک سبزیجات ، ساندویچ های کوچک بدون سس و سالم ، کوکوسبزی و مانند اینهاست ، استفاده از میوه و سالاد سبزیجات هم خوبه .. خلاصه منظور اینه که ناهار نباید سنگین باشه و نمی گم صد در صد حذف بشه .

شام رو هم می تونید یک غذای کامل میل کنید اما یادتون باشه بین شام و خواب 2 تا 3 ساعت ( مطلوب 3 ساعت ) فاصله باشه ، بهترین وقت خوردن صبحانه حدود 7 صبح ، ناهار ( البته اونچه که گفتیم ! ) حدود 1 بعد از ظهر و شام حدود 7 شب هستش .

مصرف صبحانه کامل تو افزایش کارایی جسمی و مغزی بخصوص در بچه ها و بازم بخصوص اگه شیر و محصولات کنجدی هم درش باشند بسیار موثره و حتماً توصیه می شه .

به این مزخرفاتی که می گن ناهار رو با دوستت بخور ، شام رو با دشمنت هم توجه نکنید ، اگه به اندازه و بموقع بخورید هیچ اتفاقی نمی افته و نباید زیاد حساسیت داشته باشید .

فست فودها رو هم با خیال راحت ماهی یک بار می تونید - هوسی – مصرف کنید اما بیشتر از اون خیلی خوب نیست ، البته من پیشنهاد می کنم مواد ساندویچ رو خودتون بگیرید و خونه درست کنید چون ساندویچ های بیرون – که من حدود چهار پنج سالی هست دیگه نمی خورم – علی الخصوص بعضی برندها سس فراوان دارند و این اصلاً خوب نیست ، ضمن اینکه تو خونه خودتون می تونین فلفل دلمه ای ، جعفری ، شوید و کاهوی بهداشتی هم به ساندویچ اضافه کنید و بجای نوشابه هم از آب پرتقال استفاده کنید تا ویتامین سی اون مانع تبدیل نیتروزآمین های سرطان زای ساندویچ به نیترات بشه .

اگه دقت کرده باشین ما تو ماه رمضان هم یک بار صبح و یک بار غروب یا شب غذا می خوریم و خود سازنده بدن ما هم ناهار رو تو اون یک ماه حذف کرده چون ضرر داره و یکی از منافع جسمی روزه کاهش چربی های مضر و به دنبال اون کاهش کبد چرب هستش که به دلیل همین نوع غذا خوردن رخ می ده ... خلاصه از ما گفتن بود ! 


 
برای وزیر نیرو دوباره رای اعتماد بگیرید !
ساعت ۱٠:٤٢ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳٩۳ : توسط : مجید

به نام خدا

 

اصل‏ هشتاد و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران :


 
" رئیس‏ جمهور برای‏ هیأت‏ وزیران‏ پس‏ از تشکیل‏ و پیش‏ از هر اقدام‏ دیگر باید از مجلس‏ رای‏ اعتماد بگیرد. در دوران‏ تصدی‏ نیز در مورد مسائل‏ مهم‏ و مورد اختلاف‏ می‏ تواند از مجلس‏ برای‏ هیأت‏ وزیران‏ تقاضای‏ رای‏ اعتماد کند.  "

این اصل ، اصل جالبیه و تاحالا هیچ رئیس جمهوری از قسمت دوم این اصل استفاده نکرده و شورای نگهبان هم البته تفسیری از این اصل نداشته ! اصلی مهم ولی مغفول !

حُسن قسمت دوم این اصل که موضوع ماست اینه که بار عزل وزیر رو از رو دوش رئیس جمهور برمی داره و به گردن مجلس می اندازه !!

به نظر من رئیس جمهور در حال حاضر که زمزمه های استیضاح وزیر نیرو مطرحه باید از این اختیار قانونی استفاده کنه و از مجلس بخواد مجدداً برای وزیر رای اعتماد گرفته بشه .

وزیر نیرو بنابر نظر کارشناسان در زمینه مدیریت برق خوب ولی در زمینه مدیریت آب ضعیف عمل کرده و در چنین شرایطی عزل مستقیم توسط رئیس جمهور بی انصافیه و بهتره مجلس دوباره بگه که به وزیر اعتماد داره یا نه ... در صورت عدم اعتماد ، به نظر من شخصی مثل دکتر اردکانیان با توجه به تخصص در زمینه آب که البته فکر می کنم الان خارج از کشور باشه بهتر می تونه در شرایط فعلی بحران آب به کشور کمک کنه .

اگه دکتر روحانی از این اصل در مورد وزرایی مثل نیرو و کشور که پایگاه محکمی در مجلس دارند و به احتمال قوی بعیده مجلس اعتمادش رو از اونها برداره استفاده کنه هر بار رای اعتماد باعث خواهد شد تندروها از استیضاح وزرای نزدیک تر به جریان اصلاحات مثل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ارتباطات ، آموزش و پرورش یک قدم عقب نشینی کنند و با تردید بیشتری تا هفتم خرداد 95 که شروع مجلس دهم خواهد بود سراغ استیضاح بروند !

البته تنها نقطه ابهام این اصل اینجاست که آیا برای یک وزیر هم می شه تقاضای رای اعتماد مجدد کرد یا حتما باید هیات وزیران باشند ؟! که به نظر من امکانش هست برای یک یا چند وزیر هم بشه تقاضای رای اعتماد کرد . 

ان شالله همه باهم در اسفندماه 94 و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان دست به دست می دیم شر تندروها و مقدس نمایان دیندار نما و انحصار طلب رو از سر نظامی که با خون هزاران شهید پا گرفته و حفظ شده کم خواهیم کرد ، البته اگر بگذارند که با تمام قدرت نخواهند گذاشت اما ما هم تا آخر خواهیم ایستاد و ناامید نخواهیم شد .

از عزیزان اصلاح طلب با هر اسمی و هر گرایشی خواهش می کنم در مدت باقیمانده دست از اختلاف و تفرقه بردارند و به اتحاد و ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان ایران اسلامی فکر کنند و کسانی رو که قابلیت رد شدن از فیلتر نظارت استصوابی ! شورای نگهبان دارند از حالا برای مجلسین ! در نظر بگیرند که امروز وقت ، وقت اتحاده نه اختلاف .

 

 پی نوشت : با عرض معذرت فراوان مطلب محاسبه وزن ایده آل حذف شد چون عددهاش جابجا افتاده بودن و مشکلات فنی دیگه ای هم داشت . 

 

 

 

 


 
مقاله من در سایت بهار نیوز
ساعت ۱۱:۱٥ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٢ شهریور ۱۳٩۳ : توسط : مجید

در گزینش‌های استخدامی چه می‌گذرد!؟

 

http://www.baharnews.ir/vdcjatei.uqet8zsffu.html