به نام خدا

 

 

 

توضیح : الان که دارم این مطلب رو می نویسم چهارم آذرماه 90 هستش و چهارسال از این حرفها گذشته ، از همه دوستانی که با جستجو وارد این مطلب می شن خواهش می کنم سوالی نپرسن چون مدتهاست که دیگه پیگیر نیستم و برام هم مهم نیست .. حق مون رو ضایع کردن رفت پی کارش .. این مطلب رو هم حذف نکردم چون خواستم یادگاری بمونه .

 

پنجشنبه 6دی ماه 1386 قسمت اول

 

 

بالاخره مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران زحمت کشیدند آیین نامه و شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس ( کارشناسی ) به همراه اعلام رسمی ثبت نام رو اعلام فرمودند ( برای ثبت نام اینجا و برای گفتن حرفی یا اعتراضی اینجا و اینجا رو کلیک کنید )، اگه تا امروز به سلامت عقلی و دینی و علمی آقایون شک داشتم امروز دیگه مطمئن شدم واقعا مشکلی دارند !! همون طور که قبلا گفتم شرط معدل دیپلم حداقل 18 معدل لیسانس حداقل 16 ، سن در زمان ثبت نام 25 سال تمام و مدرک زبان انگلیسی و حد نصاب ها به این ترتیبه که حد نصاب در TOEFL 500، IELTS حد نصاب قبولی 6 و در MCHEحد نصاب قبولی 50 تعیین شده ( تو امتحان دکترای تخصصی وزارت بهداشتTOEFLحداقل نمره 480 ، - IELTS حداقل نمره 5 و - MCHE حداقل نمره ۵۰ تا ۴۵ تعیین می شه !! ، مسخره نیست توروخدا ؟!!! ) که اگه کسی حد نصاب مدرک زبان رو نداشته باشه می تونه مشروط ثبت نام کنه ولی بعد پذیرفته شدن تا قبل از امتحان علوم پایهباید تهیه و ارائه اش کنه. دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته‌های مورد پذیرش از شرط حدنصاب معدل و سن معاف هستند و برخلاف اطلاعیه قبلی !! فقط دارندگان مدرک کارشناسی رشته های علوم پزشکی مجاز به شرکت هستند و زیست و شیمی و فیزیک و غیره فعلا نمی تونند اما شاید سال بعد یا دوسال دیگه اونها هممجاز بشن و جالب تر اینکه آقایون حتما باید کارت معافیت یا پایان خدمت داشته باشند !! ولی خانم ها اگه زیر 25 سال باشند طبق معمول در باغ سبز کشور بروشون بازه و اگه بقیه شرایط رو داشته باشند مجاز به شرکت هستند ، توروخدا انصاف بدین این تبعیض نیست ؟ دیدین خانم ها اصلا هم شرایط بدی تو کشور برخلاف تبلیغات منفی که راجع به ضایع شدن حقوقشون می شه ندارند ؟ بازم خانم ها روشون می شه آه و ناله کنند ؟ طبق قوانین کشور و نظام وظیفه هرکس تو فرجه 6 ماه ماهه بعد از پایان تحصیل ( و جدیدا حتی بعد از اون اگه به موقع خودش رو معرفی کرده باشه) می تونه تو هر امتحانی شرکت کنه و اگه قبول بشه منعی برای تحصیل نداره اما کارناشناسان دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه شرایط من درآوردی !!! حتی این رو هم در نظر نگرفتند ، ولی خوشحالم که به بعضی خانم های مدعی ضایع شدن حقوقشون فهمانده شد که الان حق کی داره ضایع می شه ، خانم ها یا آقایون !!!

 

کسانی که شرایط لازم رو دارند باید تو یه امتحان کتبی با موارد امتحانی زیر که تو بهمن ماه گرفته می شه شرکت کنند ( جان من دقت کنین ببینینحتی دانشجوی پزشکی که دوسال این درسها رو سر کلاس رفته و خونده می تونه یک ماهه همه رو بخونه و امتحان بده ؟!!! این عقل کل ها واقعا فکر این چیزها رو نکردند ؟ ) : فیزیولوژی نظری ضریب3، میکروب شناسی شامل باکتری شناسی، ویروس شناسی و انگل شناسی پزشکی ضریب 3، آناتومی نظری ضریب 3، بیوشیمی نظری ضریب 2، بافت شناسی نظری ضریب 2، ایمونولوژی نظری ضریب 2، زبان عمومی ضریب 2، ژنتیک ضریب یک، روانشناسی ضریب یک، تغذیه ضریب یک، فیزیک پزشکی ضریب یک، دروس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت و تنظیم خانواده ضریب یک، دروس اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماریها و آمار مقدماتی ضریب یک.

 

آزمون کتبی این دوره هم حد نصابی و هم رقابتی است و از بین کسانی که حد نصاب قبولی را آورده‌اند دو برابر تعداد پذیرش، از بالاترین نمرات، برای ورود به مرحله مصاحبه پذیرفته می‌شوند. همچنین آزمون‌های فراشناختی از دو مرحله مصاحبه و آزمون کتبی بررسی توانایی‌های فراشناختی و تفکر انتقادی تشکیل می‌شود. پذیرفته شدگان آزمون کتبی به مرحله مصاحبه وارد می‌شوند و مصاحبه حضوری بر اساس چک لیست بوده و دو مرتبه توسط دو تیم آزمون گیرنده مستقل انجام می‌شود، همچنین ‌میانگین این دو مصاحبه نمره نهایی مصاحبه حضوری است. آزمون تعیین توانایی‌های فراشناختی به صورت سوالات چند گزینه‌ایست و برای تمامی پذیرفته شدگان در آزمون کتبی برگزار می‌شود. تاثیر 70 درصدی آزمون کتبی و 30 درصدی مرحله مصاحبه و توانایی فراشناختی برای پذیرش پذیرش نهایی به تعداد نصف پذیرفته شدگان آزمون کتبی و بر اساس فرمول زیر است: نتیجه آزمون کتبی 70 درصد، میانگین نتایج دو مصاحبه حضوری و آزمون تعیین توانایی‌های فرا شناختی و تفکر انتقادی 30 درصد.

 

پذیرفته شدگان نهایی فوق به دوره پزشکی عمومی وارد می‌شوند و این افراد دروس بیوشیمی عملی‌یک واحد، بافت شناسی عملی یک واحد، دروس عملی و نظری آناتومی10 واحد، فیزیولوژی عملی و نظری(8 واحد)،انگل شناسی عملی(5/1 واحد)، میکروب و ویروس شناسی عملی (5/1 واحد)، ایمونولوژی عملی و نظری(3 واحد)، جنین شناسی(2 واحد)، پاتولوژی عمومی5 واحد و زبان تخصصی (3 واحد) را در دو ترم!!!! گذرانده‌ و در آزمون جامع علوم پایه پزشکی شرکت می‌کنند ( اونهایی که مدارک زبان رو که بالا گفتم الان ندارند می تونند مشروط ثبت نام کنند اما تا قبل از این امتحان باید مدرک زبان رو ارائه کنند یعنی سال دیگه همین موقع والا از تحصیل شون جلوگیری خواهد شد ) شرایط شرکت این افراد در آزمون فوق همانند سایر دانشجویان پزشکی خواهد بود و سایر مراحل برنامه پزشکی عمومی مشترک با سایر دانشجویان است.

 

نمی دونم حالا که راجع به طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس همه چی برای من تموم شده چی باید بگم و چطور باید بگم ، چون ممکنه هر حرفی بزنم به این حساب گذاشته بشه که فلانی چون شرایطی که گذاشتند به شرایطتش نخورده حالا داره فرافکنی می کنه و ازاین حرفها ولی اگه اجازه می دین علاوه بر مطالبی که تو نوزده مهرماه و پونزده آذرماه گفتم یه چندتا نکته دیگه هم بگم ، اول اینکه فقط و فقط می تونم از اینکه یک همچین کسانی تا این حد نادان و بی اطلاع تو مطرح ترین و معتبر تریندانشگاه مملکت تصمیم گیرنده هستند اظهار شرم و تاسف کنم که بدون توجه به واقعیت های جامعه و فارغ التحصیلان و برای اینکه با هجوم یکباره داوطلبان مواجه نشن و کار خودشون رو راحت تر بکنند چنین شرایط سختی گذاشتند که اگرچه شاید در نگاه اول ایده آل باشه اما با واقعیت های جامعه ما همخوانی نداره ، ولی اگه واقعیت داشته باشه خداییش باید به خودمون ببالیم که لیسانسه های علوم پزشکی ما این قدر سطح بالا تشریف دارند !!و دیگه اصلا نباید غصه ای داشته باشیم ! ولی خداییش شماها بگین چنددرصد ، همه این شرایط رو باهم دارند ؟ واقعا خیلی زشته که یک تصمیم گیرنده و کارشناس و مسئول دانشگاه مادر علوم پزشکی مملکت از حقایق جامعه پیرامون خودش بی اطلاع باشه ، مطمئن باشین آقایون فقط خواستند کار خودشون رو راحت کنند و عرضه و توان برگزاری یک آزمون سراسری علوم پایه رو که برای همه شرایط رو مساوی کنه نداشتند حتی به قیمت زیر پا گذاشتن حق طبیعی جوانان و علاقه مندان برای شرکت تو یک امتحان سراسری و با شرایط برابر و با توجه به وضعیت حالشون . قرار دادن شرط سن زیر 25 سال و داشتن کارت معافیت یا پایان خدمت صددر صد به نفع دختر خانم ها تموم شده و خواهد شد ، دلیلش رو هم گفتم. به نظر من بعضی مسائل این طرح بدجور بو داره ، نمی دونم درسته یا نه اما هیچ چیز رو روال منطقی خودش نیست و کاملا مشخصه اعمال سلیقه و قضاوتهای نادرست بدجوری تو گذاشتن شرایط اعمال شده .

 

 

 

جناب دکتر عین الهی معاون آموزشی وزیر بهداشت تو خبری که چندتا خبرگزاری معتبر ازش اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه امسال منتشر کردند اعلام کرد این طرح تو شورای گسترش وزارت بهداشت رد شده !!! و به این شیوه پذیرش دانشجوی پزشکی انجام نخواهد شد اما دقیقا به فاصله چندروز ( شاید یکی دوهفته ! ) تو ماه رمضون امسال وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کردند از بهمن ماه این طرح به شکل پایلوت تو دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا خواهد شد !!!! واقعا چه اتفاقی افتاد که ظرف یکی دوهفته شورای گسترش وزارت بهداشتیک مرتبه موافق شد ؟!!! این همه ناهماهنگی و اظهارات ضد و نقیض جای سوال نداره ؟

 

 

 

نکته بعد راجع به تاثیر دادن معدل اونم معدل دیپلم و لیسانس برای شرکت تو آزمونه ! این کار یک کار صددرصد غیر علمی و من درآوردی محسوب می شه و علتش هم بیشتر برمی گرده به ضیق وقت مسئولین دانشگاه برای برگزاری امتحان کتبی و شفاهی و حجم بالای داوطلبان که مجبور شدند همچین شرطی رو بگذارند که صد درصد هم ناعادلانه است و باعث شد حق کسی مثل منبراحتی پایمال بشه ، بطور کلی هیچ وقت و هیچ موقع ، معدل و نمره و رتبه معیار سواد و بخصوص سواد کیفی کسی و از همه مهمتر علاقه و استعدادش به پزشکینبوده و نیست و اتفاقا به نظر من اونهایی که معدلشون بالاست شاید از نظر سواد کیفی در سطح پایین تری نسبت به بقیه باشند چون تمام توان و مطالعات خودشون رو محدود به همون مطالب و جزوه های بی کیفیت و بی سوادپرور دبیرستان و دانشگاه کردند و طوطی وار خوندند و نمره و معدلآوردند و هیچ کار خاص علمی فراتراز اون چند صفحه جزوه یا کتاب مدرسه بدرد نخوریا حتی کار پژوهشی انجام ندادند ( من منظور همه نیست ، یه تعدادی که شاید بیشتر هم باشند ) ولی نکته اصلی اینجاست که تمام امتحانات دبیرستان ها و دانشگاه های ما سراسری و همزمان نیست و حتی سطح آموزشی و امکاناتاونهاهم یکی نیست، حتی تو یه منطقه از شهر تهران هم ممکنه سوالات امتحان یک درس تو دبیرستان های مختلف اون منطقه هم متفاوت باشه چه برسه به یک شهر و استان و در نهایت سطحکشور ، تو دانشگاه ها هم به همین شکل ، برحسب رشته تحصیلی و استاد و دانشگاه سطح سوالات خیلی فرق می کنه و به دنبال همین، نمرات و معدل ها هم قطعا متفاوت خواهد شد و نمی شه برای امر مهمی مثل پذیرش دانشجوی پزشکی یا حتی اجازه شرکت در آزمون به نمره و معدل کسی استناد کرد و فقط با یک آزمون استاندارد کتبی سراسریو بعدششفاهی و شرایطی از این قبیل و البته کاملا برابر و با شرکت همه می شه شایستگی و استعداد افراد رو تعیین و تایید کرد و نمره و معدل کسی اونم تو دوره دبیرستان اصلا دلیلی بر شایستگی و حداقل استعدادش تو یه رشته خاص مثلپزشکی نیست و هیچ عقل سالمی هماین رو نمی پذیره مگر کسانی که........ !مثلا تو دبیرستان ما که از نظر فرهنگی هم در سطح بالایی نبود وهمین که سالم و سلامت می رفتیم و می اومدیم! هم جای شکر داشت ! من تنها کسی بودم که از میون 600 نفر دانش آموز اون دبیرستان ، دانشگاه دولتی اونم دانشگاه تهران قبول شدم ! و در ثانی تو دوره ما ( الان رو نمی دونم ، کنکوری های حالا مثل آقا سجاد بهتر می دونند ) اصلا کسی برای معدل درس نمی خوند ! همه فقط می خوندند که کنکور قبول بشن ( مثل حالا پیام نور و پودمانی و غیره به اینگستردگی نبود ) و حتی اونهایی همکه خیلی درسشون خوب بود حاضر بودند معدلشون پایین بشه اما دانشگاه قبول بشن ! معدل هیجده به بالاکیلویی چند بود دیگه ؟!!!

 

 

 

سوال من از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران اینه که آیا همه دانشجویان پزشکی فعلیو همه اونهایی که درسشون تموم همشده اولا معدل دبیرستانشون هیجده به بالاست؟ وبعدش تو بین اون معدل بالا ها چند درصد موفق و علاقه مند واقعیبودند و هنوز هم هستند؟ شاید نیمی از خوانندگان وبلاگ من رو بچه های پزشکی از علوم پایه گرفتهتا رزیدنت وکلا پزشکان امروز و آینده تشکیل می دن و برای همه شون همخیلی خیلی خیلی احترام قائل هستم و ابدا قصد جسارت هم ندارم ولی خداییش آیا همگی با عشق و علاقه و آگاهی قبلی به این رشته اومدن ؟ تو دوره دبیرستانشون چقدر کتب پزشکی مطالعه کردند ؟ آیا بعد ورود و دیدن سختی ها و مشکلات خاص پزشکی فکر نکردند که ای کاشیه رشته دیگه مثلا یه رشته هنری می رفتند ؟ و این رشته با تفکرات و برداشت های اونها قبل از اومدن تفاوت داره ؟ اینکهدانشجویان پزشکی مطرح ترین دانشگاه کشور می آن تو کتابخونه لابی وتحصن می کنند سرکلاس نرند ، بجای هم حاضری می زنند ، کنار بوفه پاتوق راه می ندازند سیگار می کشند و بعضیدختر خانم های پزشک آینده هم که محیط متنوع درست می کنند !! رفتار و گفتارشون جوریه که از درس و کلاس گریزون هستند وکشیک هم که می خرند می فروشن !!! که اصلا درشان یک دانشجوی پزشکی علاقه مند و هدف دار نیست نشونه علاقه شونه ؟ مگه اینها همون نخبه های دبیرستان نیستند ؟

 

 

 

آیا همه این عزیزان امتحان تعیین سطح زبان دادن و با موفقیت همپشت سرش گذاشتند و حد نصاب های من درآوردی آقایون رو هم لحاظ کردند ؟ و از نظر زبان انگلیسی همه در سطح تعیین شده !!تشریف دارند ؟ ( دلم می خواد بیایین نمرات زبان بچه های پزشکی رو زمانی که به در و دیوار می زنند ببینید !!!) زبان لازمه اما تا یه حدی تاثیر داره ، ، یکی از اساتید ما که متخصص عفونی بود و اتفاقا از مسئولین وزارت بهداشت هم بود سر کلاس که داشت درس می داد اسلایدهاش انگلیسی بود ، باور کنین جوری اونها رو می خوند که من بی سواداز اون بهتر می تونستم بخونم !! قضیه پروفسور چان رو هم که پارسال توکنگره سرطان دانشگاه بهشتی اتفاق افتاد می تونین تو آرشیو بهمن یا اسفند ماه 1385 وبلاگ بخونید . موقعی که یه استاد مطرح پزشکی مملکت زبانش اینه چطور آقایون توقع دارند یه لیسانسه زبانش در حد ، حد نصاب های اونها که خیلی هم بالاست باشه ؟ درثانی اگه زبان این قدر مهمه پس جایگاهش تو امتحان دستیاری که پس فردا یه سری متخصص باید بیان بیرون کجاست ؟ ( پره اینترنی پیش کش !! )نمی شه عوض این حجم سنگین دروس که آخرش طرف مثلا ارتوپدی قبولمی شه اما باید برای امتحان چشم و گوش و فلان و بسار رو هم بخونه از دروس عمومی و مهم مثل داخلی ، اطفال ، زنان ، جراحی ، فارماکولوژی ، بهداشت و آمار و اپیدمیولوژی و زبان که هر پزشکی با هر تخصصی باید بدونه امتحان گرفته بشه تا هم امتحان مفیدتر باشه هم این همه وقت و استرس و خسارت مالی به پزشکان عزیز ما وارد نشه؟ چطور برای پزشکی عمومی از لیسانس حد نصاب تافل و آیلتس و غیره باید باشه اما برای رزیدنتی نه ؟!!!! بحث سن زیر 25 سال هم گفتم بحث اشتباهیه چون گفتم اولا این شرط بیشتر به نفع دخترهاست و تبعیض جنسیتی بوجود می آره بعدش حداقل می شه سه تا پنج سال بالاترش برد تا به منطق و عدالتبیشتر نزدیک بشه ولی اگه کسی می آد سی سالگی تو این طرح شرکت می کنه حتما از خودش مطمئنه دیگه ، مگه خود آقایون چند سالگی دکترا گرفتند ؟ البته بدون احتساب سهمیه !!

 

 

 

بحث این طرح برای من تموم شده ست و باید خودم رو برای امتحان ارشد خردادیاتیر علوم پزشکی آماده کنم ولی انصافا حقم رو ضایع کردند ، اگه تو یه شرایط برابر و با فرصت کافی ، هم برای خودشون هم برای داوطلبان ، آزمون کتبیرو بدون پیش شرط به عنوان مرحله اول می گذاشتند و اجازه شرکت همه رو می دادن حق به حق دار می رسید و حرفی باقی نمی موند اما سیاست دانشگاه علوم پزشکی تهران این بود که به هر قیمتی طرحامسال اجرا بشه ولو در عرض یک ماه سر و ته همه چیز هَم بیاد ! و برایعزیزانمسئول در دانشگاه ووزارت بهداشت دولت مهرورز! اجرای این طرح به عنوان یک سند افتخار ( ولو به قیمتضایعشدن حق مستعدین و علاقه مندان واقعی و پشت خط موندنشون و اجرای هول هولکی طرح )ثبت بشهومتاسفانه علی رغم اینکه تمام مسئولین دانشگاه یه اسم دکتر پشت سر اسمشونه نشون دادند تصوراتشون از نخبگی و مستعد بودن در پزشکیکاملا اشتباهه و افکارشون خیلی رویایی و محدود و بدون توجه به حقیقت هاست ، اگه غیر از این بود معدل دیپلم و لیسانس کسی رو مایه سنجش نخبگی و استعداد و علاقه اش به پزشکی قرار نمی دادند ، از دکتر حسین کشاورز از اول هم هیچ توقعی نداشتم و مطمئن بودم آخرسر هم کار خودش رو می کنه و اتفاقا هم کرد ! ولی از دکتر باقر لاریجانی خیلی انتظار داشتم ، چون آدم فهمیده و درستیه و به پژوهش چه زمان معاونت پژوهشی چه تو دولت جدید که رئیس شد خیلی اهمیت می داد و می ده و فکر می کردم برای ورود به این طرح به کسانی که تو دوره لیسانس مرتبط با پزشکی شون کار پژوهشی داشتند و تو کنگره ها و همایش های داخلی و حتی خارجی مقاله ارائه کردند بها می ده ( مثلا اگه شرط ورود به آزمون رو داشتن حداقل دومقاله تو همایش ها می گذاشتند به منطق و عدالت نزدیکتر بود تا معدل دیپلم و لیسانس ! )اما مشخص شد که حرفهای ایشون هم در زمینه پژوهش تعارف و حرفهایی بدون قابلیت عملی و با عرض معذرت از ایشون لاف بیخودی و دروغیبیش نبوده و یه دختری که تو دوره دبیرستان و دانشگاهش یکسری کتابها و جزوه های محدود با کاربرد ضعیف تو زندگیرو خونده و نمره آورده و معدلش رفته بالا به کسی که عاشقانه چندین و چند سال تا آخر دوره لیسانسشتو عرصه پزشکی کار علمی و تحقیقاتی کرده رو ترجیح دادند و اولی شد نخبه !! دومی شد بی سواد!! اولی اجازه شرکت تو آزمون کتبی طرح پزشکی از لیسانس رو داره ولی دومی ....... !!!!!!!

 

 

 

از ما که گذشت ولی با این وضعی که اینها درست کردند به همه بچه های دبیرستانی نصیحت می کنم که از خیر مطالعات گسترده و متفرقه و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی تو دبیرستان و ان شالله بعدا دانشگاه بگذرین و فقط و فقط همون کاری رو انجام بدین که خوشایند امثال حسین کشاورزهاست یعنی هرچی جلوتون گذاشتند بخونید و کاری نداشته باشین بدرد بخوره یا مزخرف ! طوطی وار بخونین و نمره و معدلتون رو ببرین بالا که تا زمانی که امثال حسین کشاورزها تو این مملکت مسئولیت دارند فقط همون ها بدردتون می خوره و ملاک برای اینها همون هاست ،به عنوان یه فارغ التحصیل بی سواد ولی با نمره و معدل بالا وارد جامعه خواهید شد تا جامعه از وجودتون استفاده کنه !نخبه تشریف داریندیگه !!!!!

 

 

 

من بیشتر دلم از این می سوزه که واقعا چه کسانی شدند تصمیم گیرنده و مسئول !! خودآقایون برن فکر کنند ببینند اصلا برای چی طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس به ذهنشون خطور کرد ؟ جز این که درصد بالایی از بچه هایی که از دیپلم و کنکور سراسری وارد پزشکی می شدند و می شن علی رغم رتبه و معدل و تراز بالا بعدا جا می زنند و متوجه می شند این رشته اونی نیست که بدردشون می خوره و راضی شون کنه و جای دیگه ای باید علائق و استعدادهاشون رو شکوفا کنند اما با شرطی که آقایون برای مرحله اول و ورود به آزمون طرح گذاشتند دوباره برگشتند سر خونه اول و سراغ همون ها !!! با شرایط اینها که برای آزمون کتبی پزشکی از لیسانس مثل سالن های عروسی ورودیه ! گذاشتند یه کسی که لیسانس بهداشت عمومی یا پرستاری یا مامائی یا علوم آزمایشگاهی داره و معدل دیپلمش از حد نصاب من درآوردی آقایون !! ( 18 ) کمتره ولی تو دوره لیسانسش کار علمی و تحقیقاتی انجام داده و زحمت کشیدهباید پشت خط بمونه اما مثلا یه لیسانسه بهداشت محیط یا مدیریت بهداشتی ( یا حتی هم رشته ای خودش )کهفقط و فقط چه تو دبیرستان چه دانشگاه طوطی وار خونده و نمره و معدل گرفته و حتی از یک کیلومتری یک کنگره علمی هم نگذشته چه برسه به اینکه مقاله داده باشه و این کارها واجد شرایط شناخته می شه و می شه نخبه و مستعد!!!!!!!! آقایون مسئول طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس تو دانشگاه علوم پزشکی تهران چقدر فسفر از مغز مبارک مصرف کردند تا به همچین شرایطی رسیدند ؟ آیاباید جوانان علاقه مند و مستعد این مملکت قربانی تفکرات این آقایون بشن ؟ اینه عدالت علی ( ع ) ؟

 

 

 

جناب آقای دکتر باقر لاریجانی که فرزند روحانی وارسته و پاکی مثل آیت الله میرزا هاشم آملی ( لاریجانی ) هستید و دوران کودکی رو هم در سرزمین و جایگاه ارواح مومنین ( قبرستانوادی السلام ) و مدفن یکی از پاک ترینانسانهای عالم هستی در گذشته ، حال و آینده علی ( ع ) – نجف اشرف سپری کردیدنگذارید حق جوانان مستعد و علاقه مند بی جهت ناحق بشه و اگه گزینشی می خواین بکنین در شرایط مساوی و برابر و با توجه به وضعیت حال کسی بکنید تا حقی پایمال نشه و مستعدین واقعی تو یه امتحان سراسریبه حقشون برسند ، مطمئن باشید روز قیامت دم پل صراط شما و جناب حسین کشاورز و سایر مغزهای متفکری که این طرح و شرایط ورود به طرح رو ریختندباید جواب پس بدین ، امروز کنار دفتر شما چهارتا مامور حراست ایستاده و جو اون قدر در ساختمان مرکزی جدیدالتاسیس دانشگاه امنیتی شده که نمی شه چهره مبارک شمارو زیارت کرد ،اونجا در پیشگاه خداچه می کنید ؟

 

 

 

و درنهایت روی صحبتم با عزیزانیه که لطف جناب دکترباقر لاریجانی و کشاورز و امامی رضوی و عمادی و اکبری و درگاهی و سایر عقل کل هایی که دورهم نشستند وشرایط رو جوریچیدند که وارد پزشکی از مقطع لیسانس بشن ( حتی بچه های پزشکی کنکور سراسری )شامل حالشون شدو تا یکی دوماه دیگه هم وارد خواهند شد ، اولا بهتون تبریک می گم ولی امیدوارم که با آگاهی کامل و چشم بازاز مشکلات و مسائل پزشکی وارد شده باشین نه چشم و هم چشمی و پرستیژ و خوش اومدن مامان ، دوماهتموم دعا کردم و از خدا خواستم که بهم یه فرصت دوباره بده تا بتونم این علاقه شدید به کارها و حیطه بالینی رو با خوندن رسمی پزشکی برآورده کنم اما خب صلاح ندونست و بخاطر معدل دیپلمم پشت خط موندم ، اما شماها قدر این فرصت رو بدونینو حالا که حتما آگاهانه وارد این رشته شدین مثل دوران دیپلم و لیسانس نباشین که فقط خوندین و نمره گرفتین و معدل بالایی آوردین و اینجا همنونش رو خوردین ، دیگه مسئله مهمتری مثل سلامت و جون هموطنان و جمیع انسانها دست شماست و هیچ موقع با لحن ناشی از نارضایتی از داشتن امتحان و کلاس و این چیزها حرف نزنید ، به موقع سر همه کلاسها برین و نهایت استفاده روهم بکنین و تا می تونین مطالعاتتون رو وسیع و وسیع تر بکنید و سوادتون رو همبه یه جزوه مختصر و کم حجم محدود نکنین ، اینجا با دوره دیپلم و لیسانس شما خیلی متفاوته ، سعی کنین تو همایش ها و کنگره های پزشکی و مرتبط با سلامت با ارائه مقاله و بدون اون شرکت کنید و اطلاعاتتون رو مدام بالا ببرین و درجا نزنید ، اگه من جای شما بودم نهایت استفاده رو از فرصت می بردم اما چون نگذاشتند باهاتون رقابت کنم پس شما که الان اونجا نشستینکه شاید اگه شرایط عادلانه تر بود من جای شما اونجا بودم سعی کنین هزار برابر بهتر از من نوعیباشید تانتیجه بشه بالا بردن سلامت و بهداشتمردم و بی چشمداشت و محض رضای خدا و با ادب و نزاکت و فروتنی با بیماران برخورد کنین و اگه اطلاعاتی هم دارین بدون منت و بخل و کلاس گذاشتن ! به شکل راحت و کاربردی در اختیار بیماران و مردم قرار بدین تا تو زندگی شون ازش استفاده کنند .

 

 

 

برای اینکه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران ( حیف از اون مدرک و پست و عنوان که برای اینهاست !! ) یه کمخجالت بکشند و عزیزانی که از مقطع لیسانس یا حتی کنکور سراسری وارد پزشکی شدند یا خواهند شد متوجه باشند تا حالا که اومدن بیشتر فعالیت کنند و تا الان حتی ده درصد این کارها رو هم نکردند ! و قدر بدونند مختصری از کارهای پژوهشی دوره لیسانسم تا امروز رو ( نمی دونم بازم این کارها رو ادامه بدم یا نه ؟، چه ارزشی تا الان قائل شدند که بعد از این بشن ؟) اینجا می گذارم، تو بعضی از این کارها نفر اول و ارائه دهنده بودم و تو بعضی هاشون هم همکار طرح بودم اما افسوس که هیچ کدومش به شرایط مسخره و من درآوردی آقایون نخورد ! :

 

 

 

 

 

 

1- بررسی آگاهی و نگرش مردان متاهل درباره وازکتومی در منطقه 19 شهر تهران ارائه شده دردومین سمینار دانشجویی علوم بهداشتی ، دانشکده بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی تهران آذر 1384

 

 

 

2- بررسی شیوع افسردگی و فاکتور های موثر برآن در دختران دانش آموز دوره پیش دانشگاهی تهران ، ارائه شده در کنگره Health Praxis Asia کشور مالزی دسامبر 2005

 

 

 

3- گزارشی از اپیدمیولوژی ایدز در ایران ، ارائه شده در کارگاه بهداشت عمومی و ایدزدانشگاه St Johns نیویورک آمریکا

 

 

 

4- ارزیابی آگاهی خانم های بالای 18 سال در مورد سرطان پستان و معاینه ماهیانه پستان ها در منطقه 6 شهر تهران ، ارائه شده در اولین کنگره ملی محیط زیست ، شغل و سرطان در ایران خرداد 58بیمارستان امام خمینی تهران

 

 

 

5- بررسی ارتباط سیگار و عفونت هلیکوباکترپیلوری افراد مبتلا در شهر تهران ارائه شده شده در همایش اپیدمیولوژی ، تشخیص و درمان عفونت با میکروب هلیکوباکترپیلوری دانشگاه الزهرا خرداد 85 13

 

 

 

6- بررسی میزان آگاهی دانش آموزان مدارس پسرانه راهنمایی از بیماری ایدز در منطقه 6 شهر تهران ، ارائه شده در هیجدهمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان آبان ماه 85 بیمارستان امام خمینی

 

 

 

7- بررسی نگرش دانشجویان رشته های غیرعلوم پزشکی در مورد بیماریهای روانی در دانشگاه تهران ، ارائه شده در اولین کنگره پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران دانشگاه علوم پزشکی ارتش دی 85

 

 

 

8- بررسی شیوع سارکوسیستیس در کشتارگاههای شهر تهران ارائه شده در سومین همایش آسیایی بهداشت خانواده سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران دی 85

 

 

 

9- بررسی آگاهی و نگرش و عملکرد زنان 20 تا 50 ساله همسردار شهر کرج در رابطه با تست پاپ اسمیر و سرطان دهانه رحم ، ارائه شده در کنگره سرطان های زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهمن 1385

 

 

 

10 – ارزیابی میزان اعتقاد پزشکان سه منطقه از شهر تهران در رابطه با دستورات بهداشتی مورد سفارش پیامبر ( ص ) در متون اسلامی ، ارائه شده در نخستین کنگره سراسری سلامت از دیدگاه پیامبر اعظم ( ص ) بهمن ماه 85 بیمارستان امام خمینی

 

 

 

11- بررسی میزان شیوع پدیکولوزسر در دانش آموزان 5 مدرسه ابتدایی کرج ، ارائه شده در سومین سمینار دانشجویی تازه های علوم بهداشتی، دانشکده بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی تهران اسفند 85

 

 

 

12- بررسی آگاهی ، نگرش و عملکرد دانشجویان مونث متاهل دانشگاه تهران دررابطه با خود آزمایی پستان ، ارائه شده در کنگره سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اسفند 85

 

 

 

13- بررسی میزان آگاهی ، نگرش و عملکرد مادران در خصوص تغذیه کودکان با شیر مادر و غذاهای کمکی در تهران ، ارائه شده در اورژانس های طب کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اسفند 85

 

 

 

14- بررسی فراوانی اختلالات پوستی ( مطابق ICD 10 ) در بیماران ارجاع شده به یک کلینیک خصوصی بیماریهای پوست تهران ، ارائه شده همایش بین المللی بیماریهای پوست بیمارستان رازی اردیبهشت 86

 

 

 

15- بررسی آگاهی و نگرش دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شهر تهران در رابطه با بیماری ایدز ، ارائه شده در همایش ایدز مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان امام خمینیآبان 86

 

 

 

 

ادامه مطلب ۶ دی ماه در مطلب پایینی که شامل مطالب علمی همیشگی است .